OF İLÇESİ DÖGEP 2019 KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) projesi kapsamında kasım ayı raporu
EYLEM KONUSU: "Merak uyandırma, odaklama, olumlu sınıf ortamı oluşturma etkinlikleri atölye çalışması"
EYLEM TÜRÜ: Kitap, Makale, Hikâye, Şiir okuyoruz, Film izliyoruz ve değerlendiriyoruz
PAYDAŞLAR: OF ilçemizde bulunan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri
KATILIMCI SAYISI: 10
ETKİNLİK ÖZETİ:Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) projesi kapsamında, DÖGEP kasım ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.
DÖGEP kasım ayı etkinliği kapsamında okunan "Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Tutumlarının Öğrencilerin Gelişimi Üzerindeki Etkileri: Fenomenolojik Bir Çözümleme" (Şenol SEZER) isimli makale içeriği ile ilgili paylaşım toplantısı yapıldı. Paylaşım toplantısında sınıf yönetimi tutumlarının öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkileri ortaya konmuştur.
Olumlu tutum ve davranışların: sorun çözme yetkinliklerini artırdığını, öğretmenlik mesleğini sevmelerini sağladığını, akademik ve sosyal gelişimlerine olumlu katkı sağladığını, öğrenme azmini, minnettarlık ve kendine güven duygusunu artırdığı dile getirilmiştir.
Olumsuz tutum ve davranışların ise; sınıf yönetiminde otoriter ve cezalandırıcı, kayıtsız/ilgisiz, eşitlik ve adalet ilkesine aykırı, alaycı ve aşağılayıcı tutum sergileyen öğretmenlerin, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimini olumsuz etkilediği okuldan ve dersten soğumasına, derse ve öğretmene karşı önyargılı olmasına, öğrenememesine, korku, kaygı ve özgüven eksikliğine neden olduğu bilinmektedir.
Okunan makaleden elde edilen paylaşımlar sonucunda bir eğitimcinin öğrencilerine inanması ve güvenmesi öğrenciyi desteklemesi, öğrencinin hatalarını düzeltmesine olanak sağladığı ve motivasyonunu arttırdığı sonucuna varılmıştır.