TRABZON OF İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Başarıda ve hizmette sınırlarını aşan kurum OF RAM

Of, Hayrat, Çaykara, Dernekpazarı, Sürmene, Köprübaşı ve Araklı gibi 7 ilçeye alanında yetkin öğretmenlerle hizmet veren Of Rehberlik Araştırma Merkezi çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. 
Başarıda ve hizmette sınırlarını aşan kurum OF RAM

Bilimin, teknolojinin, sanayinin sosyal ve kültürel hayatın hızla değiştiği çağımızda  rehberlik hizmetleri de çok önemli ve kıymetli hale geliyor. Ülkemizde bu alandaki yatırımlar da gözle görülür bir artış göstermektedir. Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı bulunan Rehberlik ve  Araştırma Merkezleri (RAM)  hizmet anlayışını ve çeşitliliğini artırarak toplumun tüm kesimlerine hizmet veriyor. Of, Hayrat, Çaykara, Dernekpazarı, Sürmene, Köprübaşı ve Araklı ilçelerinin bağlı bulunduğu Of Rehberlik ve Araştırma merkezi Müdürlüğü yaklaşık 300 bin kişilik bir alana hizmet kapılarını açıyor. Hizmet ağını ve bölgesini geliştiren OF RAM'ın en büyük sorunu bu hizmetleri yapabilecek bağımsız bir binasının olmaması olarak görünüyor. Tüm yönleriyle bu hafta Of RAM'ı tanıtıyoruz.

 

 

Of RAM nezaman kuruldu?

 

Of rehberlik ve Araştırma merkezi 05.08.2005 tarihinde Of merkezde iki odalı bir apartman dairesinde faaliyete başladı. 24.09.2010 tarihinde beş yılın ardından Of Halk Eğitim Merkezi  binasına taşındı. Burada giriş katın yarısına yerleşen OF RAM hizmet bölgesine yeni yerler eklenince mevcut yere sığmaması nedeniyle Halk Eğitim  Merkezi bodrum katın yarısını tamir ve tadilattan geçirerek alan sayısını artırdı. Bütün bunlara rağmen yerleşilen  mevcut bina ihtiyacı karşılayamamaktadır.

 

 

Of RAM hangi hizmetleri  vermektedir?

 

 

7'den  70'e kadar tüm vatandaşlar için var olan Of RAM;   Rehberlik Hizmetleri ve Özel Eğitim Hizmetleri alanlarında onlarca konuda faaliyet gösteriyor.

 Psikolojik Danışmanlarca verilen Rehberlik Hizmetleri; Öğrencilerin veya bireylerin kendilerini ilgileri, yetenekleri, meslekî değerleri gibi yönleriyle tanımalarına, meslekler hakkında bilgi edinmelerine, kendi özelliklerine hangi mesleklerin uygun olduğunu fark etmelerine, çevreleri ile olumlu ilişkiler ve daha verimli çalışma alışkanlıkları geliştirebilmelerine, eğitimle ilgili sorunlarını giderebilmelerine yönelik psikolojik yardım hizmetlerini verir. Çalışma alanında yer alan eğitim-öğretim kurumlarının özellik, kademe türlerine göre ayrı olmak üzere çerçeve programı ve etkinlik programlarının hazırlanmasına ilişkin çalışmaları organize eder ve bu çalışmalara katılır. Psikolojik ölçme araçlarım standartlarına uygun olarak uygular, değerlendirir, sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verir. Rehberlik ve psikolojik danışma servislerine yönelik olarak yöneltme kapsamındaki çalışmaları organize eder, düzenlenmiş çalışmalara katılır ve bu çalışmalar doğrultusunda çeşitli yayınlar hazırlar. Rehberlik ve psikolojik danışma servislerinin ihtiyaç ve sorunlarını belirlemeye yönelik çalışmaları yürütür. Eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik ve psikolojik danışma servislerinden gelen çalışma rapor ve programlarım inceler, değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarım genel bir rapor haline getirir.  Hizmetlerle ilgili çeşitli araştırma-geliştirme çalışmalarına katılır. Eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik ve psikolojik danışma servislerinde görev yapan psikolojik danışmanlara, verilecek hizmetlere ilişkin rehberlikte bulunur. Psikolojik danışmanı bulunmayan okullar öncelikli olmak üzere okulların ve öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda yöneticilere, öğretmenlere, gerekli durumlarda ailelere yönelik toplantı, panel ve konferans gibi etkinlikler düzenler, gerekli hizmet içi eğitim etkinliklerini önerir.  Alanla ve bölümün hizmetleriyle ilgili bilimsel gelişmeleri izler, uygulamalarında bu gelişmelerden yararlanır.

 

 Özel Eğitim Hizmetleri Bölümünde yapılan çalışmalar; Eğitsel değerlendirme ve tanılama, özel yetenekli bireylerin tanılanması, izleme ile araştırma geliştirme hizmet alanı olmak üzere dört hizmet alanından oluşur. Özel eğitim hizmetleri bölümü bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hizmet sunmaktadır. Bunun için tarama faaliyetleri düzenler. Bireylerin eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemleri yapılarak uygun özel eğitim ortamlarına yönlendirilmesine ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanan destek eğitim programlarından faydalanmasına karar verilir.

Özel eğitim hizmetleri bölümünde, uygun özel eğitim ortamlarına yönlendirilmesi yapılan bireylerin takibi yapılarak ve kademe geçişleri planlanarak gerekli işlemler yürütülüyor.  Özel yetenekli bireylerin tanılanması sonucunda ailelere gerekli bilgilendirme çalışmaları yapılarak yönlendirilmeleri sağlanıyor.Ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda eğitim faaliyetleri düzenlenir ve okullara müşavirlik hizmeti sunuluyor.  Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin yönlendirildiği eğitim kurumlarında idareci ve öğretmenlere, özel eğitim hizmetleri konusunda gerekli destek sunuluyor. İhtiyaç ve talepler doğrultusunda, öğretmenlere, ailelere ve bireylere yönelik görev alanı ile ilgili konularda seminer, konferans, atölye çalışması, panel gibi faaliyetler düzenleniyor. Gerekli durumlarda rehberlik hizmetleri bölümü ve diğer kurum kuruluşlarla iş birliği yapılıyor.

Projeler nelerdir?

 

 

Of RAM yapmış olduğu eğitim faaliyetlerinin yanında kurumsal gelişmeye, kurumsal gelişmeye önem vererek proje geliştiriyor. Bu anlayışla Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) destekli 30 bin liralık  25 Rehber Öğretmenin katıldığı   "Oyun Terapisi ve Psikometrik Uygulamlarla Çocuk Değerlendirme Eğitimi" projesi ile çok önemli bir projeye imza attılar. Of Kaymakamlığı tarafından; İsmail Yıldırım İlkokulu, Şehit Öğretmen Ali Bulut İlkokulu, 28 Şubat İlkokulu, Of Rehberlik Araştırma Merkezine 30 bin liralık Oyun Terapi Odası ve malzemeleri kazandırıldı. Pandemi öncesi ve sonrası kesintisiz hizmete devam eden Of RAM Türkiye'de ilk kez rehberlik hizmetleri için "Telefon Danışma Hattı" kurarmuş olup daha sonra bakanlık bu uygulamayı ülke çapına yaygınlaştırmıştır. İstenildiği anda tüm vatandaş ve veliler bu hizmetten faydalanıyor. Of RAM'a bağlı ilçeler genelinde yapılan çalışmalar ile 18 Özel Eğitim Sınıfı açılarak okullarda da özel eğitim hizmeti verilmeye başlandı.

 

 

Müdür Özdağcı ; En önemli eksiğimiz kendimize ait  binamızın olmamasıdır.

 

Of Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Vahdettin Özdağcı kurumun çalışmaları ile ilgili olarak; " 2018 yılında kuruma müdür olarak atandığımda iki  Özel Eğitim Öğretmeni, bir müdür olarak görev yapıyorduk. Kurumumuza bağlı ilçe sayısı artıyor kadromuzda artış olmuyordu. Yeni atanalar da adaylık süreleri dolunca tayin istiyordu. Bir türlü istenen kadro zenginliğine kavuşamıyorduk. Sağ olsun İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İdris Kabahsanoğlu durumun tüm boyutları ile anlatan bir dosya hazırlamamızı istedi. Olayı tüm yönleri ile ortaya koyan dosyamızı bakanlığa kadar ulaştırarak Of Rehberlik Araştırma Merkezimizin zorunlu hizmet bölgesine alınmasını sağladılar. Çok şükür şimdi 5 Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen, 6 Özel Eğitim Öğretmeni 1 Müdür 1 Müdür Yardımcısı ile çalışma imkanı bulduk.7 ilçeye yaklaşık  300 bin kişiye hizmet veriyoruz. Sadece öğrencilere değil talep edildiğinde 7'den 70'e  tüm vatandaşlarımıza rehberlik ve danışmanlık hizmeti veriyoruz. Dışarıda para ile verilen hizmetler kurumuzda ücretsiz olarak verilmektedir. En büyük sorunumuz kendimize ait ihtiyaçlarımızı karşılayacak müstakil bir binamızın olmayışı. Burada sanki Halk Eğitim Merkezinin altında çalışan bir kurum görüntümüz var. Öğretmenlerimizin iş gereği hepsinin ayrı ayrı birimleri olması gerekirken 3-4 arkadaşımız bir arada oturuyor. Toplantı salonumuz yok. Performans değerlendirme odalarımız uygun değil. Bunlara rağmen idareci ve öğretmenlerimizle başarılı hizmetler vermekteyiz.  Kurumumuza gelenler belli sorunlarla geliyor. Herkes tarafından bilinmesini, görünmeyi istemiyor. O nedenle de bağımsız ve hizmetleri sağlıklı bir şekilde yürütecek  binamız olması vatandaşlarımızın talep ve  kendilerini ifade etmelerine yardımcı olacaktır.  Bulunduğumuz yerin kurumumuza yetmemesine  rağmen OF RAM yaptığı çalışmalarla başarısını il çapında duyuruyor. Arzumuz kurumsal olarak bağımsız bir binamıza kavuşarak  hizmetleri ile Türkiye'de  adından söz ettirecek bir OF RAM Markası oluşturmaktır.  İnanıyorum ki Of gücüyle bunun da üstesinden gelecektir." dedi.

 

 

Of RAM kadrosunda kimler var?

 

Vahdettin Özdağcı Kurum Müdürü, Hüseyin Aygün Müdür Yardımcısı, Emre Ekinci Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı, Medine Başaran Rehberlik Hizmetleri Bölüm Başkanı, Özel Eğitim Öğretmenleri ; Fatma Gül Kama, Buğra Demirbaş, Nursel Keşan, Merve Nur Okur, Yağmur Eyüboğlu ,Neslihan Aktürk,Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenleri; Yılmaz Bayraktar, Ebru İskender, Salih Keskin, Muhammet Seyfi Yüzügüleç, Emine Kural Yardımcı Personel

Vahdettin Özdağcı kimdir?

 

 29.10.1985 Ankara doğdu. İlk,orta, lise eğitimini Aydın'ın Didim ilçesinde tamamladı. 2005 yılında Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenlik Bölümünü kazandı. 2009 yılında mezun oldu. Aynı yıl aralık ayında Gümüşhane'nin Köse ilçesi Köse İMKB Lisesinde göreve başladı. Askerliğini Yedek Subay olarak Kocaeli/Kartepe'de tamamladı. Askerlikten sonra Trabzon/Of Şehit Ali Bulut İlkokulunda göreve başladı. Burada 2 yıl görev yaptıktan sonra 27.10.2014 tarihinde Of Rehberlik ve Araştırma Merkezine Müdür Yardımcısı olarak görevlendirildi. Burada 4 yıl bu görev yaptıktan sonra 08.08.2018 tarihinde aynı kurumda asaleten Müdür olarak  görevlendirildi. Evli ve 2 çocuk babasıdır.

13-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-2022

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Hükümet Konağı Kat3 Of/TRABZON - (0462) 771 51 48 (0462) 771 51 50

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.