TRABZON OF İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Solaklı Fen Lisesinden tarihe yolculuk

Solaklı Fen Lisesi eğitim- öğretim faaliyetlerine tarihi mekanlara düzenlediği gezilerle devam ediyor.

19-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-201919-04-2019

Solaklı Fen Lisesi eğitim- öğretim faaliyetleri yanında düzenlediği sosyal ve kültürel faaliyetlerle de dikkat çekiyor. Bu kapsamda  “Solaklı Fen Lisesi Ecdadının İzinde” sloganıyla ülkemizin önemi tarihi, turistik, kültürel yerlerini ziyaret ediyorlar. Proje kapsamında;  Bursa, Çanakkale, İstanbul, Ankara illerini kapsayan gezide öğrenciler tarihi ve kültürel alanları ziyaret ederek tarih dolu gezi programı yaşadılar. Ziyaret özel bir tur şirketi ile 42 öğrenci, 7 öğretmen ve yardımcı personelin katılımıyla gerçekleştirildi.

Of’tan otobüsle yola çıkan Solaklı Fen Lisesi öğrencileri ilk durakları Osmanlı Devleti’nin ilk büyük başkenti Bursa oldu. Bursa’nın tarihi ve kültürel yerlerini gezen öğrenciler akşam Çanakkale’ye geçtiler. Geceyi Çanakkale’de geçiren öğrenciler sabah kahvaltısından sonra Çanakkale gezilerine başladılar. Çanakkale Savaşlarının yaşandığı şehitlik alanını gezen öğrenciler Çanakkale Savaşını anlatan simülasyon merkezini ziyaret ettiler. Gerek şehitlik alanı gerekse simülasyon görüntülerinden etkilenen öğrenciler burada duygusal anlar yaşadılar. Şehitlik gezisinin ardından akşam kalacakları otele dönen öğrenciler gece dinlendikten sonra sabah kahvaltısının ardından Osmanlı’nın son başkenti İstanbul’a hareket ettiler. İstanbul’da; Topkapı Sarayı, Sultan Ahmet Camii, Kapalı Çarşı ve tarihi yerler gezildikten sonra Başkent Ankara’ya geçildi. Solaklı Fen Lisesi ekibi geceyi Ankara’da otelde geçirdi. Sabah kahvaltısından sonra Anıtkabir, 15Temmuz Anıtını ziyaret ettikten sonra Beştepe Millet Camii ziyaret edildikten sonra Trabzon’a dönüldü.

Geziyi düzenleyen ve öğrencilerle birlikte geziye katılan Solaklı Fen Lisesi Müdürü Osman Hamzaçebi gezi ile ilgili olarak, “ Bizler öğrencilerimizin milli ve manevi değerlere sahip olmasını en az akademik başarıları kadar önemsiyoruz. Bu anlamda öğrencilerimizin içinde olduğu sosyal- kültürel projelere önemli destekler veriyoruz. Öğrencilerimize ecdadımızın ne kadar büyük fedakârlıklar yaptıklarını yerlerinde görmeleri sağlamak ve atalarının ortaya koydukları muhteşem eserleri tanıtmak, ülkemizin tarihi ve kültürel zenginliklerini göstermek için böyle bir anlamlı gezi düzenledik. Eğitimin sadece okulda değil her yerde olabileceğini de canlı olarak göstermek istedik. Onun için iki yıldır okulumuzda “ Solaklı Fen Lisesi Ecdadının İzinde” projesini yürütüyoruz. Projeye 9. sınıf öğrencilerimizle başlıyoruz. Öğrencilerimiz lise hayatları boyunca önemli tarihi yerleri görmüş olacaklar. Gezimiz çok faydalı ve amacına uygun tamamlandı. Çünkü öğrencilerimiz gördükleri tarihi mekânlarla hem hüzünlendi hem de gururlandılar. Gerek bu gezide gerekse tüm eğitim projelerimizde bizlerin yanında olan ve bizleri destekleyen, Sayın Kaymakamımıza, Sayın Belediye Başkanımıza ve Sayın İlçe Milli Eğitim Müdürümüze teşekkür ediyorum.” diyerek düşüncelerini ifade etti.

Hükümet Konağı Kat3 Of/TRABZON - (0462) 771 51 48 (0462) 771 51 50

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.